Niinpä ajattelin kutoa itselleni nopsasti lapaset. Vanhoista kätköistä kaivoin lempilankaani Nallea ja sain eilen illalla kudottua telkkaria katsoessani toisen lapasen peukkua vaille valmiiksi. Laiskanlaisesti olen näitä käsitöitä tehnyt. Niskat on nytkin jumissa ja on pakko välillä hellittää kutimista. Itselleni kun nyt kudon, niin ei ole kiirekkään saada näitä valmiiksi.

Löysin jemmasta yhden kesken jääneen huivin kutaleen ja nyt ajattelin sitäkin saada vihdoin virkattua. Muistaakseni huivi jäi kesken jo pari vuotta sitten, kun kyllästyin sen väriin ja jemmasin sen kaappini perukoille. Olin jo unohtanut koko virkkauksen. Nyt tuo lila väri kuitenkin miellyttää silmää ja kunhan selvittelen mallia, niin ajattelin koettaa saada sen valmiiksi ainakin kevääseen mennessä.2072979.jpg

2072983.jpg

Tuo valkoinen huivi on aikaisemmin aloitettu, jo keväällä, mutta nyt vasta sain taas intoa senkin virkkaamiseen. Näitä olen virkannut lahjaksi tyttärilleni ja muille halukkaille sukulaisille. Tämä on mieluisa malli minulle ja tykkään sen virkkaamisesta. Olen tehnyt näitä eri värisinä, mutta tuo valkoinen ja luonnonvalkoinen tuntuvat sopivan malliin parhaiten. Musta on ollut vähän synkkä ja minulla on vaikeuksia nähdä tummaa lankaa, joten päädyin tähän valkoiseen Nalleen. Jos saan sen valmiiksi jouluun mennessä, niin lahjaksi sekin taitaa päätyä.

Sukat kuvassa on unisukat Lidl´n valkoisesta keinokuitulangasta kylmäjalkaiselle tyttärelle, joka kaipaa pehmoisia sukkia. Toinen tytär saa kirjavasta Nallesta valmistetut vihreäpohjaiset sukat. Ne jo paketissa Joulua odottavat.

Joulu taas on liian pian kaikkien aikomieni itsekudotuin ja virkatuin lahjojen kannalta. Jotain sentään olen saanut aikaiseksi ja se antaa minulle itselleni sellaisen lämpimän tunteen. Perheen kesken on mukavaa antaa itsetehtyä ja myös saada sellaisia.